Logo Nivo-Media Internet Marketing
Bel nu: 06 40 28 69 80

Zoekmachine optimalisatie

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Eigenlijk is zoekmachine optimalisatie of SEO (Search Engine Optimization) niet het juiste woord. Het is niet de zoekmachine die wij optimaliseren, maar de inhoud van uw website.
SEO is het zodanig aanpassen van uw website, zodat u zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van de grote zoekmachines komt te staan.
Dat optimaliseren gebeurt zowel technisch als inhoudelijk, waarbij bij een bestaande website de huisstijl zo veel mogelijk ongewijzigd blijft.
Wij maken onderscheid tussen zoekmachinemarketing, zoekmachine advertising en zoekmachine optimalisatie. Zoekmachineadvertising is website promotie: bekendheid geven aan uw product door middel van reclameuitingen in de zoekmachineresultaten.
Zoekmachine optimalisatie is het technisch verbeteren van uw website. Een automatisch gevolg is, dat uw website hoger in de zoekresultaten verschijnt. Hieraan liggen overigens wel een aantal marketingbeslissingen aan ten grondslag.
Zoekmachinemarketing is de verzamelnaam van bovenstaande termen.

Waarom is zoekmachine optimalisatie noodzakelijk?

Omdat u niet alleen gevonden wilt worden, maar ook een website wilt hebben die bezocht wordt, zodat u uw producten of diensten kan presenteren en/of verkopen.
Daar bedoelen we mee, dat u misschien wel op de twintigste resultatenpagina van Google voorkomt, maar dat op die positie niemand zal klikken op uw link.
U mag echter wel bezoekers verwachten, wanneer u bij de eerste vijf resultatenpagina’s staat.
U ziet, dat we uiterst voorzichtig zijn met schattingen. Wij zullen u niet beloven, dat u aan de top komt te staan met uw zoekwoorden. Vooral als de concurrentie groot is, heeft dat heel wat voeten in de aarde.
Een goed geoptimaliseerde website is goud waard: u krijgt bezoekers, zonder dat u daar ook maar een stuiver aan hoeft uit te geven.

Wij passen zoekmachine optimalisatie toe in 3 fasen:

Fase 1
Als wij uw website mogen bouwen is deze fase inbegrepen en gaat vooraf aan het bouwen van de website.
Hij bestaat voornamelijk uit sleutelwoordenonderzoek.
Dit is nodig, omdat de teksten op uw website van invloed zijn op de zoekresultaten.
Wanneer wij een bestaande website mogen optimaliseren dan herschrijven wij teksten, passen we kleine technische ingrepen toe en melden wij de website aan bij de grote en enkele kleinere zoekmachines.
Fase 2
Deze bestaat uit een verdere technische verbetering van uw website. Hierin graven wij diep in de code van zowel de layout als de weergave, waardoor uw website sneller zal worden geladen en beter leesbaar wordt voor de zoekmachines. Verder onderzoeken wij, of de aansturing van uw website moet worden bijgesteld en nemen – indien nodig – contact op met uw hostingbedrijf om de nodige aanpassingen te verrichten.
Fase 3
Hierbij gaan wij uw website aanmelden bij de vele directories. Het doel is om zo veel mogelijk links van andere websites naar die van u de krijgen.
Daardoor stijgt uw rang aanmerkelijk, waardoor uw website hoger in de zoekmachineresultaten komt te staan.
Tenslotte zullen wij u aanmelden bij gratis online bedrijvengidsen.

Sleutelwoordonderzoek.

De belangrijkste fase in het optimalisatieproces van uw website. Wij gaan voor u zoeken naar wat naar onze mening de zoekwoorden en zoekwoordfrasen moeten zijn, die u voor uw website zou moeten gebruiken. Daarop wordt de content (inhoud) van uw teksten gebaseerd. Vooraf vragen wij u suggesties te doen en wij zoeken uit, of dat die zinvol zijn in de context van het internet.
Een goede keuze is van onschatbare waarde, en de keuze is bepaald niet eenvoudig en afhankelijk van vele factoren zoals zoekvolume en uw marketingstrategie.
Als uw doelgroep plaatselijk is, zal een zoekwoordfrase “timmerbedrijf Gelderland” zinvoller zijn, dan “timmerbedrijf” of “timmerbedrijf Jansen”. We vinden het in zo’n geval dus belangrijker om het woord “Gelderland” vaker in uw teksten te laten voorkomen dan uw naam.
Als “branding” ofwel naamsbekendheid promoten echter onderdeel uitmaakt van uw marketingstrategie, dan zullen de keuzes daarop worden aangepast.
Overigens hoeft het één het ander niet uit te sluiten en kunnen beiden in het algemeen worden gecombineerd.
Wij zullen u uitgebreid op dit gebied adviseren en verslag doen van de resultaten van onze research.

Zoekmachine optimalisatie en concurrentieanalyse.

Onderdeel van het sleutelwoordenomderzoek is concurrentieanalyse. Wij onderzoeken, welke sleutelwoorden uw collega’s gebruiken met hun internetactiviteiten en besluiten hoe wij met die kennis verder gaan.
Verder bekijken wij de technische optimalisatie van hun sites en onderzoeken, waar wij uw site ten opzichte van die van hen kunnen verbeteren. Zodoende krijgt u een website die zich positief onderscheidt van die van uw collega’s.

Zoekmachine optimalisatie en tekstschrijven.

De sleutelwoorden zijn bekend. We gaan nu uw site inhoud geven door middel van teksten. Deze teksten zijn de basis waarop uw site wordt beoordeeld door de zoekmachines. Hoe hoger de kwaliteit hoe beter het resultaat. Ook hier kunt u zelf uw teksten schrijven, waarop wij suggesties doen om die teksten te verbeteren.

Eigendomsrecht.

Voor, tijdens en na de bouw van uw website bent u eigenaar
en beschikt u over het copyright
van de gehele inhoud van de website. Dit houdt in: teksten, plaatjes, code en domeinnaam. U bent heeft dus het feitelijk en intellectueel eigendomsrecht.
Dat betekent natuurlijk dus ook, dat u juridisch verantwoordelijk bent voor de inhoud.

Wat kan ik verwachten van zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachines laten zich niet sturen. Bij nieuwe websites kan het enige tijd duren en soms zelfs enige maanden voordat u resultaat van de werkzaamheden ziet. Daarna mag u verwachten, dat de bezoekersaantallen zullen toenemen.
Bij bestaande websites liggen die tijden gunstiger. Als u een gevestigde site heeft die dagelijks door de zoekmachines wordt doorzocht, dan kunt u al binnen enkele weken resultaat zien.

Hoe kies ik een goede SEO company?

Er is helaas heel veel kaf onder het koren. Leest u eens de aanbevelingen van Google.
Dat geeft u een beetje een idee waar u op moet letten en wie u moet kiezen. In ieder geval zullen wij niet meewerken aan onetische optimalisatietechnieken.

Meer weten?

Vul dan het contactformulier in. U krijgt binnen 24 uur antwoord.
U kunt natuurlijk ook bellen voor informatie naar 0318-469887.