Logo Nivo-Media Internet Marketing
Bel nu: 06 40 28 69 80

Website promotie

Hoe werkt website promotie op zoekmachines?

Iemand is op zoek naar een timmerbedrijf in Eindhoven en gebruikt Google om op zoek te gaan. Hij typt in: “timmerbedrijf Eindhoven”. Ideaal (en gratis!) zou zijn, als uw bedrijf dan op de eerste 2 plaatsen van de zoekresultaten zou staan. Om dit te bereiken moet u zoekmachine optimalisatie uitvoeren. Boven en rechts van de zoekresultaten verschijnen zogenoemde “Gesponsorde koppelingen” (niet gratis). Daar kan uw website bij staan en daarvoor moet u websitepromotie uitvoeren.

Website promotie effectiever dan optimaliseren?

Op een bepaalde manier kunnen de resultaten van website promotie effectiever zijn dan de organische zoekresultaten, omdat uw vermelding beter in het oog springt. Hoewel de meeste mensen denken dat er een afkeer bestaat tegen klikken op een betaalde link is dat maar ten dele waar. De bezoekersaantallen kunnen met website promotie uitermate spectaculaire vormen aannemen. Dat bereikt u door per klik meer geld te willen uitgeven dan uw medeadverteerder. In het voorbeeld van het timmerbedrijf zullen de resultaten echter nooit spectaculair kunnen zijn, omdat het totale zoekvolume op deze zoekterm klein is.

Ongewenste zoekresultaten vermijden

Een soortgelijke zoekterm gebruiken die wel een hoog zoekvolume heeft zoals “timmerman” kunnen met website promotie resultaten opleveren die ongewenst zijn. Mensen klikken op uw advertentie terwijl ze op zoek zijn naar de naam inplaats van een vakman. Kortom, website promotie is een vak apart en tenzij u een expert bent of wilt worden kunt u deze afwegingen het best met experts bespreken.

Wat doen wij?

Wij starten bij Google een speciale account voor u op. Daar hebben wij reclametekst en zoekwoorden voor nodig. Wij stellen daarvoor een lijst met zoekwoorden samen en enkele teksten die in de advertenties kunnen komen te staan. Daar gaat weer de nodige branche-research aan vooraf. Overigens is dit zoekwoordenonderzoek niet veel verschillend van het onderzoek voor zoekmachine optimalisatie. Het resultaat leggen wij aan u voor en na goedkeuring starten we de tweede stap.

De tweede stap

De tweede stap in website promotie is een beslissing nemen over de zogenaamde “landingspagina’s”, de pagina waar bezoekers terecht komen nadat zij op een advertentie hebben geklikt. Deze beslissing maken wij op basis van het sleutelwoordenonderzoek. Zijn er geen goede landingspagina’s, dan maken wij die aan of vragen wij uw webmaster die aan te maken aan de hand van door ons voorgestelde specificaties. Reeds de volgende dag, kunt u conclusies trekken over het te verwachten succes en daar uw strategie aan aanpassen. Direct na het opstarten houden wij nauwkeurig de resultaten in de gaten, zodat er geen kostbare vergissingen kunnen worden gemaakt. Zo nodig stoppen wij de campagne en treden met u in overleg om de strategie bij te stellen. Tevens kunnen wij voor u een speciaal programma in uw website inbouwen, waarmee u in staat wordt gesteld om zeer geavanceerde analyses uit te voeren van het gedrag van uw bezoekers. Dit is een eenmalige uitgave terwijl u daar lange tijd plezier van kunt hebben.

De totale kosten van Google AdWords

… worden door Google en Yahoo rechtstreeks aan u gefactureerd. U kunt in de campagne aangeven wat uw dagelijks gewenste maximum is, zodat u nooit voor verrassingen komt te staan. Zoals gezegd houden wij de vorderingen regelmatig – en in ieder geval een aantal keren gedurende de eerste dag – nauwkeurig in het oog.

Samenvatting

Website promotie op zoekmachines voeren wij uit in de volgende stappen:
  • Sleutelwoordenonderzoek
  • Bepalen van de strategie
  • Opstellen zoekwoordenlijst
  • Installeren van landingspagina’s
  • Installeren van tracking software
  • Opstellen advertentie(s)
  • Campagne starten
  • Campagne onderhouden

Meer weten?

Vul dan het contactformulier in. U krijgt binnen 24 uur antwoord.